A Szerviz Kft. tevékenysége, története
A Szerviz Kft. elődje a TV Műszerészek Boltja és a Színes TV Videó Szerviz magánvállalkozás volt, és a XVIII. Ker. Béke térnél működött. Részben televízió javításokhoz értékesített alkatrészeket, és a nyugatról hazánkba érkező PAL-CCIR normájú készülékek átalakítását végezte SECAM-OIRT normára. A korrekt átalakítási szisztémánknak köszönhetően a norma átalakításunk piacvezetővé tette kisipari vállalkozásunkat. A PHILIPS Magyarország Kft-től elnyertük a magyar piacra szánt termékeik norma átalakításának lehetőségét. 1994 évig a PHILIPS készülékei a kis darabszámok miatt, gyárilag nem rendelkeztek beépített SECAM-OIRT normával, ezt utólag mi építettük be. A norma átalakítások kivitelezésére egy fejlettebb vállalkozást hoztunk létre, a SZERVIZ Kft-t. Az átalakításokkal párhuzamosan a PHILIPS CE termékek típus ismeretében nagy rutinra tettünk szert, melyet kihasználva a lakósági javításokra alapozva megalakítottuk a Guszti Bácsi Műhelye Kft-t. Az új cégünk, a híradástechnikai és háztartási gép szerviz, 1993. január elsején kezdte meg működését a jelenlegi címünkön. A szerviz, amely biztosította a budai régió számára a jó minőségű és magas színvonalú szolgáltatást, rövid idő alatt népszerű lett a lakosság körében. A PHILIPS-től 1995 évben elnyertük a Fölhatalmazott Márkaszerviz névhasználati jogot, mely új alapokra helyezte cégünk működését. A SZERVIZ Kft. és a Guszti Bácsi Műhelye Kft., SZERVIZ Kft. néven egyesült és további nagy cégekkel szerződött garanciális javítások elvégzésére (Samsung, Hitachi, Loewe, LG, ETA, HELKAMA).
Annak érdekében, hogy a PHILIPS elvárásainak megfeleljünk, egy
olyan számítógépes vállalatirányítási rendszert fejlesztettünk
ki, mely a hazai piacon nem volt kapható. A vállalatirányítási
szoftverünk teljes egészében megfelel szerződött partnereink
adatszolgáltatási elvárásainak és speciális interfészeken
keresztül kapcsolódik a gyártók nagy rendszereihez, így
biztosítva a javításokhoz szükséges technológiák elérését, a
minőség javítása érdekében. A vállalatirányítási programunknak
köszönhetően a SZERVIZ Kft. rendelkezik ISO 9001;200
minőségirányítási rendszerrel, melyet az SGS auditál éves
szinten, és végzi ezt a tevékenységet több vezető márka esetében
is.
A Holland PHILIPS 2006. évben nyílt pályázatot hirdetett az
országos szervizhálózat üzemeltetésére, a PHILIPS Központi
Márkaszervize névhasználati jog elnyerésére. A névhasználati
joggal együtt jár a közvetlen holland kapcsolat, az országos
szervizhálózat felügyelete, az oktatás, országos
alkatrészellátás, a központi adatszolgáltatás feladatköre. A
pályázat előtt a jelentkező szervizek infrastruktúrája,
felkészültsége, személyi állománya átvilágításra került az
anyacég megbízottjai által. Az alkalmasnak talált négy szervizt
közvetlenül vizsgálták a holland PHILIPS szakemberei. A
vizsgálat eredményeként megállapításra került, hogy a SZERVIZ
Kft. felépítése, infrastruktúrája minden PHILIPS elvárásnak
megfelel, a minőségbiztosítási politikánk is azonos,
köszönhetően az SGS magas minőségbiztosítási követelmény
rendszerének. Elnyertük a Royal PHILIPS-től a Központi
Márkaszerviz címet, mely címért folyamatosan kell bizonyítanunk
és elvárásaiknak megfelelően teljesítenünk. Havi szinten kapunk
visszajelzést arról, hogy elvárásaikat, melyeket előzőekben
közölnek szervizhálózatukkal milyen mértékben és százalékban
sikerült teljesítenünk. Európában 70 nagy szervizt tart számon a
PHILIS, és ezen szervizek teljesítményeit rangsorba állítva a
SZERVIZ Kft. az előkelő mezőnyben, a svájciak és a hollandok
közt foglal helyet. A SZERVIZ Kft. teljesítményének és
felkészültségének köszönhetően kizárólagos joggal javít PHILIPS
prémium termékeket. A Plazma-, LCD TV-k, DVDR írók javítását az
országban kizárólagosan végezzük.
Az elért eredményeinknek köszönhetően a ROBERT BOSCH
Magyarország Kft. Biztonságtechnikai részlegével Központi
Márkaszerviz szerződést kötöttünk, így a SZERVIZ Kft. javítja a
BOSCH Biztonságtechnikai üzletág által telepített és eladott
eszközöket. Ezek részben integrált kamerarendszerek HDD
rögzítéssel, tűz- és behatolás érzékelők, épület felügyeleti
rendszerek, épülethangosítás és evakuációs bemondások, valamint
konferencia rendszerek berendezései.
A SZERVIZ Kft. teljesítményében az LG Magyarország termékeinek
javítása szintén előkelő helyet foglal el. Az európai
szokásoktól jelentősen eltérő, nagyon szigorú
szervizelvárásoknak és adatszolgáltatásnak kell megfelelnünk. A
kialakított vállalatirányítási rendszerünkbe az LG elvárásai is
beintegrálhatóak voltak, melynek köszönhetően nyertük el az LG
audió termékek Központi Márkaszervize címet.
2008 év novemberétől a PHILIPS megbízta a SZERVIZ Kft.-t az
általa gyártott háztartási gépek országos szervizhálózatának
üzemeltetésével. A PHILIPS Magyarország Kft. kizárólagosan a
termékeinek forgalmazásával, értékesítésével foglalkozik, a
szerviztevékenység irányítását átadta cégünknek.
Jelenleg előrehaladott tárgyalást folytatunk a Pioneer
magyarországi forgalmazójával a nagy értékű Plazma TV készülékek
országos javítására.